Enson Yazılar

112 ACİL ''TANITIM VİDEO''

E-Posta Aboneliği

Yeni yazılarımız ve güncellenen içeriğimiz mail adresinize gelsin. !

Gizliliğinize saygı duyuyoruz

İlkyardım Nedir ?

Hiç yorum yok

Ani olarak hastalanan veya kazaya uğrayan kimseye anında, olay yerinde ve çevre imkanlarından yararlanılarak yapılan, tıbbi olmayan geçici müdahaleye İLKYARDIM denir.


İLKYARDIMDA AMAÇLAR:

1- Hayat kurtarmak,

2- Durumunu korumak,

3- Sakatlıkları önlemek.


İLKYARDIMDA 6 SAFHA:

1- Tedbir (İlkyardımcının kendisinin ve kazazedenin güvenliğinin sağlanması),

2- Teşhis,

3- Tedavi,

4- Telekomünikasyon (haberleşme),

5- Triaj (öncelikli kazazedenin belirlenmesi),

6- Taşıma.



İLKYARDIMCI’ da bulunması gereken özellikler:

1- Her zaman tedbirli olmalıdır,

2- Soğukkanlılığını korumalıdır,

3- Cesaret gösterilerinden ve emin olmadığı uygulamalardan kaçınmalıdır.


İLKYARDIM’ da haberleşebilecek telefon numaraları :

110 -İtfaiye,

112 -Ambulans,

114 -Zehir Danışma Merkezi (Sağlık Bakanlığı),

154 -Trafik polisi,

155 -Polis imdat,

156 -Jandarma imdat.


ECZADOLABInda bulundurulması gereken malzemeler:

1- Üçgen sargı bezleri,

2- Rulo sargı bezleri ,

3- Steril gazlı bezler,

4- Flaster,

5- Çengelli iğneler,

6- Pamuk,

7- Yara bandları,

8- Antiseptik solüsyonlar (Batikon/Mersol 50 ml/100 ml ),

9- Turnike lastiği,

10- İlkyardım rehberi,

11- Ağrı kesici.


İLKYARDIM ÇANTASInda yukarıdaki malzemelere ek olarak bulundurulacaklar:

12- Tebeşir,

13- Makas,

14- Cep feneri,

15- Kağıt, kalem,

16- Boyunluk (servikal kollar).




KAYNAK:

http://www.acilveilkyardim.com/%C4%B0lkyardim/ilkynedir.htm


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Faydalı Bilgiler


Son Yorumlar